dětská trať 80 m – cílová rovinka

Žákovské kategorie – trať  850 m – ročníky 2010 – 2012

NOVÁ TRAŤ ! Po zkušenostech z předchozích 2 ročníků jsme se rozhodli ke změně trati pro kategorii nejmladších žáků – ročníky 2010 – 2012.

Prvně, kategorie holek a kluků budou startovat zvlášť.

Startovní pole těchto závodníků se při předchozích ročnících na rovince okolo zámecké zdi roztrhalo naprosto minimálně a bylo dost složité všechny závodníky v cíli pochytat a řádně změřit. Proto jsem se rozhodli využít pro ně část okruhu pro dospělé. Po startu poběží úplně stejně jako při předchozích ročnících, po pravé ruce budou mít zámeckou zeď, podběhnout můstek vedoucí do arboreta, zahnout z asfalty doleva na červenou turistickou značku, tam se napojí na dospělou trať a začnou stoupat směrem na Žampach. Po prudké levé vracečce ve stoupání se budou dále držet červené turistické  značky směrem na Žampach (nikoliv prudkým stoupáním po trase dospělých a dalších starších kategorií) a cca po 150 m později se opět napojí na doběh starších kategorií –  zahnou z červené turistické směrem doleva po dlážděné cestě směrem k hájence a do cíle. Tato část je již shodná se všemi staršími kategoriemi. Zhruba 1/3 trati rovina, 1/3 trati stoupání, poslední 1/3 trati klesání do cíle.

žákovská kategorie – trať 1600

plánek trati přes Žampach – 1600 – ke stažení v pdf

Ročníky 2008-2009

Trať 1600 m jeden okruh dle plánku, jedná se o okruh identický s koncem závodu hlavní kategorie, po startu se běží podle zámecké zdi, podběhne se můstek do arboreta, za ním točíte doleva na červenou značku a stoupá se na hradní kopec, kde bude trať vyznačena páskou. Po klesání okolo hájenky  a zvonice do cíle.

Ročníky 2006-2007 – trať 2450 m

2 okruhový závod – 1. okruh stejně jako předchozí kategorie 2008-2009 celý okruh 1600 m, po jeho dokončení probíháte podle zámecké zdi do druhého okruhu a ten již běžíte kratší 850 m stejně jako žáci ročníků 2010 – 2012, tj. 1 okruh 1600 m + 1 okruh 850 m

Ročníky 2004 – 2005, ženy D – 55+

Nová trať o délce 3400 m využívající opět okruh přes hradní kopec a také další část okruhu dospělých.

Po startu poběžíte do protisměru všech ostatních okruhu, zvonici budete mít po pravé ruce, pak zahnete před bývalou hospodou doprava nahoru směrem k hájence a dále po cestě z kamenné dlažby, až se napojíte na červenou turistickou  značku. Zde se dále doleva a stoupáte směrem na hradní kopec stále po červené turistické  značce, stále do protisměru závodu ostatních kategorií. V místě, kde červená turistická zahýbá téměř o 180°C doprava, budete pokračovat rovně po cestě Dr. J.S. Guta-Jarkovského, dále doleva prudkým klesáním k cestě nad vodárnou. Zde budete pokračovat rovně doprava a napojíte se tak na trasu dospělého závodu, po které poběžíte až do cíle. Pak stále točíte po jediné možné cestě po pravé ruce a oběhnete tak celý kopec Žampach z jeho severní strany. Doběhnete až téměř k lávce k arboretu a pokračujete dále až nahoru na hradní kopec a dále do cíle jako dospělí.

trať dorostenci, dorostenky 6,1 km

Trať 6,1 km pro dorostenky a dorostence. Tato trať se vyhýbá nejdelšímu stoupání na Kozince z Písečné. Až do Písečné shodné s tratí hlavního závodu, po klesání po žluté po místní silničce a následném zahnutí doleva stále kopíruje hlavní trať závodu, pak se zatáčí opět doleva na asfaltovou cyklostezku směr Hejnice, z ní pak později opět doleva cestou po louce do lesů pod hřebenem Žampachu. Hlídejte si odbočku do leva v Písečné u rybníka viz mapa, hlavní trať dospělých zde pokračuje rovně ! Celá trať 6,1 km je značena modrými šipkami. V místech, kde je trat shodná s hlavní tratí, jsou pochopitelně i žluté šipky a případně i červené a zelené šipky pro další kategorie. V rybníka v Písečné na odbočce na trať 6,1 km bude kolík s cedulí a také modrá čára přes silnici.

TATO TRAŤ JE ÚPLNĚ STEJNÁ JAKO V ROCE 2018.

dorostenci, dorostenky 6,1 km – ke stažení v pdf

9,5 km – hlavní trať – ke stažení v pdf

Hlavní trať 9,5 km

Více terénu, méně asfaltu, ten je jen na začátku závodu – klesání do Písečné a následné stoupání vesnicí po začátek pastvin pod Kozinci, pak již jen a jen terén (kromě cca 200 m úseku na Hejnicemi). Nechybí nové pasáže s průběhy po turistických stezkách v korytech přes kořeny, pod Žampach přiběhnete více svěží, po vystoupání na Kozince Vás již až pod finální kopec nečeká žádné větší stoupání, pouze střídané mírně klesající a stoupající pasáže po lesních pěšinách a loukách. Závěrečný výběh na hradní kopec a klesání do cíle stejné jako loni a předloni. Trať tedy úplně stejná jako v roce 2018.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________